Sara: Eftersom jag har en broskskada och en liten del av menisken kvar i mitt knä påverkar det mig i bland annat löpning (för länge), vid för många hopp och knäböj. Detta ska då inte hindra mig från att springa Toughest och ge allt vad jag har. 

Inför tränar jag backintervaller och ATC, cirkelträning, där det ingår en del kondition och ben. Försöker också få till simning 1 gång i veckan, minst 1000m. 

Emma: Pga mitt knä ska jag helst inte springa förrän själva loppet. Jag litar på att jag kommer klara det utan problem men måste ha konditionsträning innan ändå. Det som funkar för knäet är crosstrainer och rodd. Crossen kör jag 30 min, motstånd 11 och snabbt (utan hjälp av armarna). Sedan blir det intervaller på rodden. 300m x 7, gärna under 1:50/500 m. Vila ca 2-3 min mellan. Körde detta igår… Heeelt slut! 

Simning funkar också så jag fortsätter med min 1 gång/vecka rutin. Simning är inte bara bra för knäet utan ger styrka och rörlighet i överkroppen. Precis vad vi behöver, Toooppen!

 

Vi har hört från en källa att det är väldigt mycket backar… hm, det hade jag såklart velat öva mer innan, får köra lite tyngre på crossen istället. Med vår vilja så kommer vi klara det galant! 

Alla sätt är bra utom de dåliga!

 

//E&S

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s